توسعه فردی همراه با کسب درآمد از تريد

معامله گری و کسب درآمد از ترید

در زمان‌هایی که بازار نوسانی است و محرک‌های بازار تغییر می‌کند، ممکن است ورود به معاملات و موقعیت‌های مختلف برای معامله‌گران دشوار باشد. در این شرایط، امکان بارها و بارها زیان کردن معامله‌گران وجود دارد؛ اما حقیقتا اکثر معامله‌گران نمی‌دانند که چرا چنین اتفاقی رخ داده و بازار چه تغییراتی کرده است؛ لذا انگیزه لازم برای ادامه دادن مسیر معامله‌ گری را از دست می‌دهند. اکیدا توصیه می‌کنیم در این مواقع به‌عنوان معامله‌گر این سوال مهم را از خودتان بپرسید: «اصلا چرا معامله می‌کنم؟»
عمیقاً به این پرسش بیندیشید و به‌طور مفصل در بخش اهداف شخصی‌ پلن معامله‌گری‌ خود به تفصیل یادداشت کنید؛ چرا که یک چرایی خوب می‌تواند شما را برای مقابله با هرچگونگی آماده کند.


کسب درآمد از تريد

در این ویدئو به چرایی معامله‌گری پرداخته شده است


به احتمال خیلی قوی پاسخ شما به این پرسش این است،" کسب درآمد"  اما واقعیت این است که معامله‌گری در بازار تبادلات ارزی (فارکس) فراتر از کسب درآمد و پول درآوردن است.
معامله‌ گری در کنار کسب درآمد از ترید، درس‌های مهمی را به ما یاد می‌دهد که این درس‌ها در مراحل مختلف زندگی مفید و کاربردی است و می‌توان با استفاده از این درس‌ها، زندگی روزمره بهتری را تجربه کرد. 

مهم‌ترین درس‌هایی که معامله‌گری به ما می‌آموزد:

 

•    شکارچی فرصت‌ها باشیم

معامله‌ گری به ما یاد می‌دهد که چگونه در پی فرصت‌ها باشیم و آن‌ها را دنبال کنیم. البته شکارچی که تیربارچی نیست، بلکه تک تیراندازی است که منتظر بهترین و مناسب‌ترین فرصت‌ها می‌ماند تا بهینه‌ترین آن‌ها را شکار کند.

•    براساس میزان ریسک؛ تصمیم به ورود و خروج بگیریم

هر موقعیت و تصمیمی، سطوحی از ریسک و پاداش را به همراه دارد. با دانستن این نکته، باید یاد بگیریم که چگونه وزن ریسک و پاداش را سنجیده و ریوارد به ریسک را یک فاکتور مهم برای ورود یا عدم ورود به یک موقعیت در سبد تصمیم‌گیری خود لحاظ کنیم. البته معمولاً تجربیاتی که افراد در حوزه معامله‌گری به دست می‌آوردند با یکدیگر متفاوت است. 

•    از فاصله امروزت تا رسیدن به علایقت نترس 

ممکن است در معامله‌ گری یاد بگیرید چیزها یا افرادی که جلوی رشد و پیشرفت شما را می‌گیرند، رها کنید و سراغ فرصت‌ها، روابط و علایقی بروید که احساس ارزشمندی به شما داده و پاداش مناسبی به همراه دارند.

تی. اس. الیوت می‌گوید: «تنها کسانی که خطر خیلی دور رفتن را می‌پذیرند، می‌توانند بفهمند چقدر دور می‌توان رفت.» معامله‌گری در فارکس این نکته را با آموزش موارد ناشناخته به شما می‌آموزد.

•    با برنامه‌ریزی آرامش بیابیم

این یک واقعیت ثابت شده است که نتیجه هر معامله‌ای که انجام می‌دهید، چندان معلوم و مشخص نیست. وظیفه معامله‌گر این است که پیش‌بینی‌های لازم را انجام دهد و برنامه مشخصی برای هر سناریوی احتمالی داشته باشد. با این کار معامله‌گران یاد می‌گیرند که چگونه با عدم قطعیت کنار بیایند و شکست را به‌عنوان بخشی از فرایند وجودی آن بپذیرند. این کارها باعث می‌شود که حتی در سخت‌ترین لحظات و موقعیت‌ها، با مشکلات راحت‌تر کنار می‌آیند.

•    مثل یک ورزشکار حرفه‌ای پرتلاش و باپشتکار عمل کنیم

البته معامله‌گر نیز ممکن است مانند یک ورزشکار حرفه‌ای، پس از تلاش و تمرین‌های بسیار، طعم تلخ شکست را بچشد. قطعاً در چنین لحظاتی ناامیدی به سراغتان می‌آید و ممکن است احساس کنید که تمام تلاشتان بیهوده بوده است اما مهم این است که نگذارید که یک شکست همیشه شکست باقی بماند. که اگر به تلاش و یادگیری ادامه دهید، نه‌تنها یک معامله‌گر بهتر، بلکه انسان بهتری نیز خواهید شد.

بنابر آنچه که گفته شد، معامله‌گری فقط کسب درآمد نیست و به رشد و توسعه فردی شما نیز کمک می‌کند. 

2022/05/18 (1401/02/28)
معامله‌_گری پلن‌_معامله‌_گری کسب_درآمد
گفتگوها   برای ثبت نظر باید وارد حساب کاربری خود شوید
پادکست روزانه
مشاهده بیشتر
00:00
00:00
ابزارهای معاملاتی
سرویس‌های تحلیلی
پشتیبانی
تماس تلفنی و تلگرام
0992 8006002
نماد اعتماد
logo-samandehi
شبکه‌های اجتماعی

CYCFX

ترسیم سطوح پیشنهادی خرید و فروش به صورت دقیق همراه با حد سود و زیان پیشنهادی و تدارک بستری برای مشاهده این سطوح از سوی معامله گر و سپس ارائه یک اکسپرت برای گشودن و مدیریت پوزیشن ها امری است که هر مجموعه تحلیلگری به دنبالش نمی‌رود زیرا ریسک بالایی دارد و می‌تواند اعتبار آن را پس از یک دوره نامناسب تخریب کند.

تمامی حقوق برای Cyclicalwaves محفوظ است

Copyright © 2024 CYCFX, All Rights Reserved.