نا امیدی در معامله گری

0 نظر 18 بهمن 1401 زمان مطالعه : 7 دقیقه

یک موقعیت معاملاتی را چگونه می سنجید؟ از آنجایی که بر اساس معیارهای موجود در استراتژی و پلن معامله‌گری شما انتخاب شده، امیدوارید که سودآور باشد؟ یا به احتمال قریب به یقین، از سودده بودن آن اطمینان دارید؟ به عبارت دیگر، حین معاملات، امیدوارید که به سود برسید یا برای کسب سود برنامه‌ریزی می‌کنید؟ یک سوال مهم‌تر؛ امید در معاملات شما چه جایگاهی دارد؟

منظور از امید در معامله گری چیست؟

در مقالات پیشین متوجه شدیم که هیچ‌گاه قادر به حذف احساسات از معاملات نیستیم. شاید تصور کنید تجربه احساسات در نهایت منجر به زیان‌های پی‌درپی و سردرگمی بیشتر در بازارهای مالی خواهد شد؛ اما پیش از آنکه حرفه معامله‌گری را انتخاب کرده باشیم، باید بدانیم که ما یک انسان هستیم و عواطف، بخش مهمی از خصایص بنیادین ماست. در واقع این احساسات و عواطف هستند که مسیر حرکت فرد را ترسیم می‌کنند. بنابراین قادر به حذف هیچ‌یک از آن‌ها نیستیم.

امید در معامله‌گری نیز یکی از این احساسات مهم است که قطعا حین معاملات تجربه کرده‌اید. برای مثال، پیش از انتخاب حرفه معامله‌گری، امیدوار بوده‌اید که با کمک این مهارت، به سود و درآمد بالایی برسید یا حین ورود به موقعیت‌های معاملاتی، امیدوار بوده‌اید که بتوانید زیان‌هایی که سرمایه شما را تحت تاثیر قرار داده‌اند، جبران کنید. به همین دلیل، تجربه آن برای هر معامله‌گری بدون شک اجتناب‌ناپذیر است. اما به چه دلیل آن را تجربه می‌کنیم؟

 

 نا امیدی در معامله گری

 

به چه دلیل امید را در معاملات خود تجربه می‌کنیم؟

با امید در معامله‌گری احساس قدرت می‌کنیم. در واقع، روی دیگر امید، ترس در معامله‌گری است و تجربه آن، بسیار ساده‌تر از تجربه امید است. از این رو، بسیاری از معامله‌گران در تلاش‌اند تا این احساس را ابزاری برای مقابله با ترس دیده و با کمک آن، تا حدودی بر اضطراب ناشی از معامله غلبه کنند.

دلیل دیگری که باعث می‌شود امید در ذهن معامله‌گر زنده شود، فرار از کاستی‌هایی است که خود از آن باخبریم. فاکتورهای انتخاب یک موقعیت معامله‌گری برای هر معامله‌گر، بر معیارهای دیگر معامله‌گران برتری ندارد. در واقع، منحصراً مخصوص به یک معامله‌گر است و قطعا زمانی منجر به سودآوری می‌شود که معامله‌گر در جهت بهبود کاستی‌ها و تقویت نقاط قوت آن حرکت کرده باشد. حال اگر از کاستی‌ها آگاه بوده و انکار را کنار بگذاریم، قادر به مشاهده نقایص، دلایل زیان‌ها و انتخاب موقعیت‌های معاملاتی اشتباه هستیم؛ بنابراین، معامله‌گرها می‌توانند به‌صورت ناخودآگاه از این احساس به‌عنوان راهی برای فرار از این کاستی‌ها استفاده کنند.

مدیریت احساس امید در معاملات

زمانی تجربه احساس امید در معاملات زیان‌بخش خواهد بود که بدون برنامه‌ریزی باشد؛ یعنی بدون عمل و تنها با تکیه بر یک احساس، روند معاملات را پیش ببرید. اما اگر پلن معامله‌گری مدون و منسجمی دارید و به آن متعهد هستید، نیازی به مدیریت یا مهار این احساس وجود ندارد.

در همین رابطه، همواره به خاطر داشته باشید که تجربه این احساس نه‌تنها بد نیست، بلکه می‌تواند کمک‌کننده نیز باشد. معامله‌گران بسیاری وجود دارند که در کنار پلن معامله‌گری بهینه خود و توأمان با اقدامات لازم و موردنیاز برای حضور در این حرفه، به حرکت هرچه بهتر روند معاملاتی خود کمک می‌کنند.

با این حال، در صورتی که فکر می‌کنید در تجربه این احساس و واکنش به آن دچار افراط شده‌اید، وقت آن فرا رسیده تا امید را در معامله‌گری خود مهار کنید. برای این منظور، پیش از همه چیز، در لایه‌های زیرین آن کندوکاو کنید. همان‌طور که پیش‌تر متوجه شدیم، روی دیگر امید، ترس در معامله‌گری است. احساسی که در به‌شدت مخرب بوده و می‌تواند دنیای معامله‌گری هر فردی را تحت‌الشعاع قرار دهد.

 

امید در معاملات

نا امیدی در معامله گری و ترس

زمانی لایه زیرین امید، ترس در معامله‌گری است که از کارآمدی پلن معامله‌گری خود اطمینان ندارید، اصلا پلن معامله‌گری ندارید، از آموزش‌های درستی استفاده نکرده‌اید یا با تکیه بر تحلیل‌های دیگران، معاملات خود را پیش می‌برید. در چنین شرایطی، بهترین راه‌حل، مهار احساس ترس بوده که در این مقاله به‌تفصیل به این موضوع پرداخته‌ایم.

طمع، احساس دیگری است که امید در معامله‌گری می‌تواند آن را به وجود آورد. در واقع، در صورتی که نسبت به یک موقعیت معاملاتی امید واهی داشته باشید، احتمالا به‌دنبال کسب سود غیرمنطقی و نابه‌جا هستید؛ بنابراین، اگر طمع، این احساس را درون شما به وجود آورده است، در این مقاله، در رابطه با راه‌های مهار طمع صحبت کرده‌ایم.

در نهایت، توجه داشته باشید که تجربه نا امیدی در معامله گری نه‌تنها زیان‌بخش نیست؛ بلکه می‌تواند کمک‌کننده نیز باشد. شما برای حرکت در این مسیر و حضور مستمر در آن، نیاز به یک محرک دارید و تجربه احساس امید در معامله‌گری برای بهبود شرایط در کنار اقدام در جهت آن، همان چیزی است که نیاز دارید.

تگ های مربوط
اشتراک گذاری
لیست دروس
ترتیبی که برای خواندن مقالات به شما پیشنهاد میکنیم:
ابزارهای معاملاتی
سرویس‌های تحلیلی
پشتیبانی
تماس تلفنی و تلگرام
0992 8006002
نماد اعتماد
logo-samandehi
شبکه‌های اجتماعی

CYCFX

ترسیم سطوح پیشنهادی خرید و فروش به صورت دقیق همراه با حد سود و زیان پیشنهادی و تدارک بستری برای مشاهده این سطوح از سوی معامله گر و سپس ارائه یک اکسپرت برای گشودن و مدیریت پوزیشن ها امری است که هر مجموعه تحلیلگری به دنبالش نمی‌رود زیرا ریسک بالایی دارد و می‌تواند اعتبار آن را پس از یک دوره نامناسب تخریب کند.

تمامی حقوق برای Cyclicalwaves محفوظ است

Copyright © 2024 CYCFX, All Rights Reserved.